با اجرایی سازی تکنولوژی CAM در گروه صنعتی Die Hard ، این شرکت قادر است قالب های سفارشی مشتریان را در اسرع وقت با بهترین کیفیت و صرف کمترین هزینه تولید نماید.

نقش CAM در چرخه توليد:

  • براي درک اهميت و ارائه چشم اندازي به گستره وسيع تکنولوژي CAM درعمليات توليد، مناسب است در اينجا فعاليت هاي متنوعي که در طراحي وتوليد يک محصول بايستي انجام گيرد را مورد ارزيابي قراردهيم.
  • متناسب با گروه مشتريان و بازار فروش محصولات، تفاوت هايي ممکن است در چرخه تولید ايجاد شود، مثلا ً ممکن است طراحي محصول بوسيله خود مشتري وتوليد آن توسط شرکت انجام گردد و يا هر دو عمل طراحي و ساخت توسط شرکت صورت پذيرد در هرحال اين چرخه با يک ايده براي توليد شروع مي شود. اين ايده، پس از پالايش وتحليل، بهينه سازي شده و به يک طرح توليدي براي ورود به مرحله طراحي مهندسي تبديل مي شود اين طرح همراه با يک سري پيش نويس ها ونقشه هايي که نحوه ساخت محصول را نشان مي دهند به صورت مدارک ساخت تجهيز جمع آوري مي شود. پس ازپايان مرحله طراحي، فعاليت هاي بعدي يعني ساخت محصول آغاز مي گردد.
  • برنامه ريزي فرآيند در واقع به گونه اي تنظيم مي شود که مراحل متوالي عمليات مورد نياز براي ساخت قطعات به خوبي ارائه گردد.
  • در برخي از موارد لازم است تجهيزات و ابزارآلات جديد نيز براي توليد محصولات جديد مورد استفاده قرار گيرد که بنا به نياز مي توان آن تجهيزات را در يک چرخه توليد مورد استفاده قرار داد.
  • همان گونه که مشاهده مي شود، CAMسايه خود را برروي تمامي عمليات چرخه توليد گسترانده است. درفرآيندها و روش هاي ساخت طراحي مدرن، رايانه به ابزاري نافذ، مفيد و در عين حال غيرقابل چشم پوشي تبديل شده است. ازنظر استراتژيکي و رقابتي بهره گیری از سیستم CAM به عنوان یک ابزار تخصصی کیفیت بی نظیر و سرعت عمل را در پی دارد.